Hoe zit het met administratie bij tweedehands goederen op een webshop?

Mensen vragen zich vaak af hoe het precies zit met de administratie van tweedehands goederen bij een webshop.

De administratie met betrekking tot tweedehands goederen bij een webshop is niet wezenlijk anders dan bij een gewone winkel in tweedehands goederen.

Het werkt als volgt: mensen kopen tweedehands spullen van particulieren en mensen gaan weer verkopen aan particulieren. Het verschil daartussen heet ‘marge’ en over de marge moet btw betaald gaan worden. Verder, als je in een tweedehands goederenshop nieuwe producten koopt, dan is het hetzelfde als in het normale systeem. Dat betekent: u koopt nieuwe producten in waarop btw zit die u weer kunt aftrekken en u verkoopt de producten waarbij u de btw moet betalen. Het verschil daartussen wordt dan per saldo afgerekend bij de Belastingdienst.

 

Leon

Geef een reactie

veertien + negen =

Ter verbetering van onze dienstverlening wordt op deze website van Wimax administratiekantoor gebruik gemaakt van cookies.