Goede boekhouding opzetten – deel 1

budgetteren

Bent u net gestart als ondernemer, dan is een van de eerste dingen waar u mee te maken krijgt het opzetten van een goede boekhouding. Natuurlijk is een goede boekhouding van belang omdat de Belastingdienst dit van iedere onderneming vereist. Maar ook voor het slagen van uw bedrijf is het belangrijk dat u over een goede boekhouding beschikt. Door zelf een goede boekhouding bij te houden, kunt u meer geld verdienen.

Tip 1: doe het zelf
Natuurlijk is het mogelijk om alle papieren die voor uw boekhouding van belang zijn in een doos te verzamelen en deze aan het eind van het jaar in te leveren bij een boekhouder of accountant. Financieel is dit echter niet heel gunstig. Het kost deze professional immers veel tijd om al uw papieren uit te zoeken en dat kost u weer veel geld. Het is daarom verstandig om zoveel mogelijk zelf te doen. Op die manier heeft uw accountant of boekhouder minder werk van uw boekhouding en spaart u geld uit.

Tip 2: regelmatig bijhouden
Als u uw boekhouding regelmatig bijhoudt, behoudt u het overzicht en kost de administratie u veel minder tijd. U hoeft dan immers niet door stapels papieren te zoeken. Plan daarom regelmatig een uurtje in om u met de boekhouding bezig te houden.

In ons volgende blog meer tips over het opzetten en bijhouden van een goede boekhouding voor uw bedrijf.

Simone

2 reacties

Marieke Posted on 11:49 - 31 maart 2015

Goede tips. Zou ook aanraden om zelf te boekhouden simpelweg om meer inzicht te krijgen in de financiën
van de onderneming in kwestie. Kan een hoop narigheid besparen…

Goede boekhouding opzetten – deel 2 – Wimax Posted on 12:12 - 7 oktober 2015

[…] ons blog van eerder deze week spraken we over het belang van het opzetten en het bijhouden van een goede […]

Geef een reactie

zestien − een =

Ter verbetering van onze dienstverlening wordt op deze website van Wimax administratiekantoor gebruik gemaakt van cookies.