Bedrijfsplan maken: stap 7 in het stappenplan

bizniz plan

In de twee voorgaande blogs hebben we in zes stappen een begin gemaakt aan het schrijven van een bedrijfsplan. Zoals u gemerkt zult hebben, is het schrijven van een bedrijfsplan geen sinecure. Tegelijkertijd zult u wellicht ook merken dat wanneer u er echt even voor gaat zitten, het ook allemaal wel weer meevalt. Daar dragen wij uiteraard graag ons steentje aan bij. Het zou immers zonde zijn dat u het wiel opnieuw moet gaan uitvinden. Daarom zijn wij blij u te kunnen helpen om ook met deze blog u weer een stap verder in de goede richting te kunnen brengen.

Het uitwerken van uw marketingplan

In de vorige blogs hebben we het al even genoemd: het marketingplan. Maar wat is dat plan nu precies en waar dient u rekening mee te houden? U leest het hier.

Wat is een marketingplan?

Een marketingplan gaat simpel gezegd over de manier waarop u uw producten en diensten aan de man wilt gaan brengen. In uw bedrijfsplan heeft u in de vorige stappen hier al iets over verteld, maar in de volgende stap zoomt u er dieper op in.

Stap 7: concretiseer uw marketingplan

In deze fase legt u de focus op zaken als producten, bedrijfsformule, methode en doelgroep. De doelgroep heeft u in stap 5 al nader bestudeerd, dus deze dient nu weinig aanpassing meer. Hetzelfde geldt voor de kijk op producten of diensten. Belangrijk is daarom om nu te letten op uw bedrijfsformule. Deze gaan we combineren met de methode, want het één heeft met het ander te maken. Bij het opzetten van de bedrijfsformule dient u in samenspraak met uw product en doelgroep na te gaan op welke manier u de markt gaat veroveren. Vraag u zelf hierbij af of u via een klassieke zender & ontvanger- methode te werk wilt gaan, of dat u liever kiest voor een meer interactieve vorm. Bij dat laatst kunt u bijvoorbeeld aan Twitter denken.

 

 

Simone

Ter verbetering van onze dienstverlening wordt op deze website van Wimax administratiekantoor gebruik gemaakt van cookies.