Hoe word je succesvol als ZZP’er? Deel 2

Er bestaan veel theorieën en harde stellingen over wat ondernemingen succesvol maken en wat niet. Wij zetten er een paar voor u op een rij. Zo is er de opvatting dat u uniek moet zijn. Dat wil zeggen, het product of het concept dat u gaat lanceren moet niet dertien in een dozijn zijn, maar origineel en vernieuwend. De meeste mensen zijn het daarover eens, maar opvallend genoeg bestaat de opvatting dat het product niet nieuw hoeft te zijn. Het moet er vooral uitspringen. Denk bijvoorbeeld aan koffie. In tien jaar zijn koffietentjes in ons land razend populair geworden. Waar wij eerst sloten koffie wegdronken bij grote ketens, is er juist nu veel meer vraag naar koffie met pure smaken. Tevens wil de consument ‘eerlijke’ koffie, een gezellige sfeer en  leuk personeel met passie voor het product en vak.

Passie

Passie is een vereiste waar iedereen het over eens is, zonder passie geen succes. Dus denkt u na het lezen van bovenstaande tekst dat het opzetten van een koffietent wellicht een goed idee is, maar u houdt zelf niet van koffie? Dan houdt het verhaal hier op, want passie voor het product of idee is waar het mee begint.

Open de deur

Verder zijn alle open deuren met betrekking tot het opzetten van een onderneming van toepassing. Dat betekent, wees verstandig. Doordenk uw ondernemersplan dus eerst goed door. Praat met andere ondernemers en vraag hen naar ervaringen en succesfactoren. Ga niet over één nacht ijs, want dan valt uw onderneming geheid in het water. Bekijk of uw financiële situatie een dergelijke situatie aankan. Minstens zo belangrijk is om na te gaan of dat fantastische idee dat u net heeft bedacht al bestaat. Heeft u alle stappen doorgaan en bent u zeker van uw zaak? Open de deur en word een succesvolle ondernemer!

 

Simone

Geef een reactie

veertien − een =

Ter verbetering van onze dienstverlening wordt op deze website van Wimax administratiekantoor gebruik gemaakt van cookies.