Steeds meer ondernemers maken gebruik van het sociale platform LinkedIn. Helaas gebruiken velen dit sociale medium nog niet optimaal, in veel gevallen wordt het enkel gebruikt als een digitale CV en een verzameling van contacten. Dit is natuurlijk erg nuttig, maar u kunt er meer uit LinkedIn halen door gebruik te maken van labels.
Labels
LinkedIn voorziet sommige van uw contacten al uit zichzelf van labels. U kunt dan denken aan partners en vrienden. Maar u kunt dit natuurlijk veel beter zelf doen. Dit doet u door te klikken op contacten en vervolgens connecties. Hier kunt u zelf de labels gaan beheren en al uw contacten binnen LinkedIn van passende labels voorzien.
Veel voordelen
Hebt u veel connecties binnen LinkedIn en hebt u nog nooit met labels gewerkt, dan kan het een enorme klus zijn om dit nu toch te gaan doen. Toch is het zeker aan te raden. Iedereen binnen LinkedIn voorzien van de juiste labels geeft u verschillende voordelen:
- Goed overzicht van uw netwerk: welke beroepen zijn er bijvoorbeeld onder- of oververtegenwoordigd?
- U kunt gemakkelijk uitnodigingen, nieuws of updates versturen naar een bepaalde doelgroep
- Het plegen van relatieonderhoud wordt een stuk eenvoudiger
Het kost u dus één keer heel veel tijd, maar daarna kunt u veel efficiënter gebruik maken van uw netwerk binnen LinkedIn.
Meer opdrachten
Een groot voordeel van het maken van labels en het versturen van berichten naar een bepaalde doelgroep binnen uw LinkedIn account is dat het kan leiden tot nieuwe opdrachten. Hebt u bijvoorbeeld een label ‘klanten’ aangemaakt, dan kunt u hen snel op de hoogte stellen van nieuwe diensten of producten die u aanbiedt of van acties van uw bedrijf. Zo beschikt u dus over een eenvoudige manier om klanten te benaderen en nieuwe opdrachten binnen te halen.
Related Posts