In het vorige blog hebben we stil gestaan bij het begrip social media en hebben we geconstateerd dat we er eigenlijk niet meer omheen kunnen, of we nu willen of niet. Elk bedrijf moet social media inzetten. Daarom is het raadzaam om eens goed na te gaan welk medium, of welke verschillende mediums u kunt gebruiken voor uw onderneming. Het belangrijkste is natuurlijk dat uw onderneming goed uit de verf komt. In de vorige tekst hebben we uitgebreid stilgestaan bij Twitter, een handig medium voor bijna iedere onderneming. De voorwaarde voor succesvol gebruik van dit medium, is enige waakzaamheid wat betreft het geven van uw mening op dit platform. Reacties kunnen al snel verkeerd geïnterpreteerd worden met als gevolg negatieve naamsbekendheid voor u en dat zou zonde zijn.
LinkedIn is een sociale netwerksite voor professionals. Op dit platform maakt u een profiel aan met onder andere uw Curriculum Vitae, een representatieve foto van u zelf en uw carrièrewensen, ideeën of toepassingen. Via dit medium kunt u in contact komen met andere mensen in uw vakgebied. Ook als u niet direct op zoek bent naar werk is dit een interessant platform om met andere professionals in contact te komen.
Facebook wordt voor zowel professionele als vrijetijdsbesteding gebruikt. Dat geldt ook voor Twitter en LinkedIn, maar Facebook staat er nog meer om bekend. Dat heeft te maken met de veelal jonge deelnemers aan dit platform die zich nog niet bezig houden met professionele zaken. Toch kan Facebook voor u op professioneel vlak ook helpen. Zo kunt u bijvoorbeeld ook hier artikelen plaatsen, lezen of met anderen in contact komen.
YouTube
Facebook em YouTube werken vaak samen. Op Facebook worden muziek, film, reclame of documentaire- fragmenten geplaatst, afkomstig van YouTube, die voor uw onderneming zinvol kunnen zijn, ook voor naamsbekendheid.
Related Posts