Nederlanders kunnen dit jaar hun imago weer waar maken. Waarom? We zijn weer zuinig op ons geld. En dat zullen de winkeliers en de ondernemers merken. De economische crisis heeft al een aantal jaren negatieve gevolgen voor de middenstand in ons land.
Het feestje blijft
De meeste Nederlanders zullen de feestdagen in de gezellige decembermaand niet aan zich voorbij laten gaan, maar ze geven er wel een andere invulling aan dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Volgens een enquête, uitgevoerd door het Platform Wijzer in Geldzaken, gaan Nederlanders erg zorgvuldig met hun geld om. Het al dan niet digitale huishoudboekje wordt er weer bij gehaald. Daarbij kopen mensen minder snel producten die ze niet kunnen betalen. Misschien leren de meesten weer verstandiger met hun geld om te gaan. Dat is natuurlijk een slimme zet van de consument, maar u als ondernemer bent hier minder blij mee.
Op welke manier kunt ú er nu voor zorgen om er ook een feestelijke maand van te maken?
Weet ten eerste dat er na de magere jaren ook weer vette jaren aankomen, dus houd de moed erin. Maar daar koopt u op dit moment niet zoveel voor. Er zijn helaas veel mensen die rond moeten komen van een zeer laag maandinkomen. Toch zijn er nog een heleboel mensen die voldoende geld te besteden hebben, maar die er meer zorgvuldig mee omgaan dan voorheen. Voor u als ondernemer ligt hierbij de taak om deze doelgroep aan te spreken. Mensen vallen voor kwaliteit en goede producten. Probeer deze producten aan te bieden voor een goede, redelijke, maar ook aantrekkelijke prijs. Zorg er daarnaast voor dat u opvalt op een unieke manier. Goede service en kwaliteit wordt bijna altijd beloond. En nog steeds geldt dat mond tot mond reclame zeer belangrijk is. Fijne feestdagen!
Related Posts