Tijd besparen – deel 2

timeismoney

Wilt u als ondernemer ook graag wat tijd besparen en minder uren werken? In ons blog van eerder deze week gaven we al drie tips, namelijk: leg de nadruk op vaste klanten, richt u op één taak tegelijk en leer delegeren. Vandaag nog drie tips over tijd besparen.

Automatiseer terugkerende werkzaamheden
Er zijn binnen ondernemingen vaak veel werkzaamheden die met grote regelmaat terugkeren. U kunt veel tijd besparen door deze zaken te automatiseren. Zo kunt u bijvoorbeeld een standaard antwoord opstellen voor vragen die u vaak per mail binnen krijgt. Veel van deze mails hebben geen antwoord op maat nodig en kunt u prima afhandelen met een standaard antwoord. Loop zo uw organisatie eens door en kijk welke taken vaak terugkeren. U kunt veel efficiënter werken en veel tijd besparen door deze terugkerende taken te automatiseren.

Geef presentaties en trainingen
Hebt u in uw sector een goede naam opgebouwd, dan kunt u zich gaan specialiseren in het geven van trainingen en presentaties. De eerste keer kost dit veel tijd, maar als u het eenmaal in uw vingers heeft kunt u gemakkelijk geld verdienen zonder hier veel voor te hoeven doen. Hiermee kunt u niet zozeer tijd besparen binnen uw bedrijf, maar wel op een eenvoudige manier meer geld verdienen.

Freelancers in plaats van werknemers
Een laatste tip voor tijd besparen is het overstappen van werknemers naar freelancers. Doordat freelancers zelf ook ondernemer zijn, moeten zij zich ook zo gedragen en krijgen ze meer verantwoordelijkheden. U hoeft dan zelf alleen nog maar de freelancers te managen, hierdoor kunt u veel tijd besparen.

Wilt u ook graag tijd besparen en meer geld verdienen in minder uren? Probeer dan eens een of meer van deze zes tips in te zetten binnen uw onderneming.

Simone

Ter verbetering van onze dienstverlening wordt op deze website van Wimax administratiekantoor gebruik gemaakt van cookies.